Generelt om CapMedia

CapMedia’s integrerede annonceringsløsning giver et enkelt, men effektivt flow gennem hele annoncestyringsprocessen. Det er således én samlet løsning, der håndterer annoncer for både print, radio/TV og online, fra salg gennem booking, produktion, format håndtering, og fakturering. CapMedia’s kunder kan drage fordel af øget omsætning, mindre administration og mere tid til salgsarbejdet, en bedre annonce service, og pålidelige statistikker.

 

Historie

CapMedia er udviklet hos Sjællandske Medier, og er anvendt siden 1993. CapMedia udvikler sig løbende i takt med at der opstår nye muligheder og trends i medie markedet, således at det passer til nutidens produktion.

CapMedia er udviklet i tæt dialog med kunderne og tager udgangspunkt i de behov som brugerne har. Systemet er derfor nemt og enkelt at brug.

Der udvikles konstant på systemet og vores ønske er at udvikle det brugerne ønsker og tilpasse os de nye krav til funktioner som medierne har brug for. På den måde kan vores kunder reagere optimalt på de nye tendenser i skiftende markeder.

I 2007 blev det muligt for andre mediehuse at købe CapMedia, og første kunde, Den Sydvestjyske Venstrepresse, købte CapMedia i 2008. De producerer hver uge 2.500 annoncer og 800 sider.

I 2010 købte MidtJyllands Avis CapMedia-systemet. De startede med at anvende side workflow d. 1/10 2010, og fuld produktion på CapMedia d. 1/1 2011. Alt data fra 2009 og 2010 blev konverteret fra Tieto Enator’s MPress system til CapMedia, så alt information om tidligere produktion kunne genfindes – herunder statistikker, priser, materialer, annoncer o.l.
I 2012 har vi kunnet byde FrontMedia og Bornholms Tidende velkommen som kunder.

I det tidlige forår af 2011 kom CapEdit til verden. Et artikel-, telegram- og billedsystem som er en integreret del af CapMedia. Det arbejder efter samme simple og effektive princip som resten af CapMedia.