Thorkil Christensen

Redaktør og indehaver

 

– CapMedia blev valgt, da vi stod over for at skulle forny licensen på Saxo, som vi brugte på det tidspunkt, og det syntes jeg simpelthen var for dyrt.

 

– Og med CapMedia  kan vi et flerstrenget system, hvor vi både  kan annoncebooking og kunne ombryde, men det, der slog hovedet på sømmet, var, at vi også kunne køre det ind over vores økonomiske system, forklarer Thorkil Christensen.

 

– Vi brugte på det tidspunkt et gammelt Navision system, som var så overbelastet, at det ikke kunne klare mere.

 

– Vi var godt klar over, at det var en stor mundfuld. Vi var lidt nervøse for, hvordan det skulle gå, for det plejer at være sådan med it-folk, at de lover mere, end de kan holde.

 

– Vi havde dog en vis tiltro til folkene bag CapMedia, at de nu nok skulle kunne klare det, og så havde vi jo været på besøg på Bornholms Tidende et par gange og set det i funktion, og jeg havde forhørt mig hos direktøren der, om man nu kunne regne med dem, uddyber Thorkil Christensen.

 

– Og der sagde han rent ud, at det kunne man.

 

– Da vi så kom i kontakt med folkene bag CapMedia, sagde de, at de prøvede at udvikle systemet, så det passede til vor virksomhed.

 

– Vi har så tegnet kontrakt på syv år. Det er lang tid inden for vor branche, for hvor er man henne om syv år? Men vi tror, at det nu nok skal gå.

 

– Det har da levet op til forventningerne. Selvfølgelig vil der altid være nogle ting, når man skifter ud til sådan en stor ting, og der har da også været nogle ting, vi skulle lære.

 

– Det har meget stor betydning, at vi har fået et enkelt system, der dækker hele området, og jeg mener faktisk, at det er der, den helt store fordel ligger, det at det hele er integreret, fortsætter Thorkil Christensen.

 

– Også det, at vi kun har en leverandør i stedet for et hav af leverandører, hvor den ene skyder skylden over på den anden. Her har vi kun en at gå til.

 

– Jeg må sige, at det har fungeret over al forventning. Hvis der er noget, så ringer man bare, og hvis det er noget, de kan løse elektronisk, gør de det umiddelbart – ellers kommer de herop.

 

– Det vigtige er jo, at tingene bliver fulgt til dørs. Thorkil Christensen er særlig glad for, at han kan få trukket statistikker ud af systemet.

 

– Allerede om onsdagen får jeg en statistik på, hvor mange annoncemillimeter vi har solgt til den kommende avis. Så kan jeg sammenligne med, hvor mange vi havde solgt til udgaven for nøjagtig et år siden.

 

– Jeg kan så også se, hvem der tegner hvilke annoncer, og det kan jo bruges som et incitament til sælgerne. Det giver et hurtigt overblik.

 

– Om lørdagen kan jeg så få en statistik over samtlige aviser, vi laver: Hvor mange annoncer har vi solgt i alt, hvor mange millimeter i alt, og hvor stor omsætningen er i kroner.

 

– Det er et godt værktøj, mener Thorkil Christensen.

 

– Den eneste anke, jeg har, er, at editoren ikke kan vise overskrifter og brødtekster, som det kommer til at se ud i avisen. Jeg ville jo godt have, at man kan lave rubrikker færdige i systemet. Jeg kan godt lide, at man gør noget ud af overskrifterne, så de bliver rigtige. Så derfor går jeg jo ned, hver gang vi skal lave avisen færdig. Der er der så kørt et print ud, og så retter jeg alle overskrifter til, så de bliver rigtige.

 

– Men det er jo småting, slutter Thorkil Christensen.

Kontakt CapMedia Aps
Ringsbjergvej 19, 4682 Tureby
info@capmedia.dk
Telefon: +45 3999 0101 - CVR 33058659